مقاله ها
راضیه رضوی
راضیه رضویزمان خواندن 10 دقیقه
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۲/۵

معرفی بهترین و پرفروش ترین مدل های دستگاه تست قند خون

بهترین و دقیق ترین دستگاه های تست قند خون | مدینیوم

آیا تا به حال افزایش شدید قند خون را تجربه کردید؟  کنترل قند خون از طریق بهترین دستگاه تست قند خون گام مهمی در جهت کاهش عوارض دیابت است. متقاضیان خرید این دستگاه می‌توانند افراد دارای دیابت نوع 1 و 2، افراد مستعد دیابت و مادران باردار باشند.

شما می‌توانید تنها با یک قطره خون با دستگاه‌ تست قند خون که به آنها گلوکومتر گفته می‌شود، قند خون خود را اندازه‌گیری کنید. در صورتی که قند خون شما در حد نرمال باشد یعنی درمان پزشک موثر است. در همین راستا شما بایستی به دنبال بهترین و دقیق ترین دستگاه های تست قند خون با حداقل خطای ممکن باشید.

برای خرید دقیق‌ترین گلوکومتر چالش‌های زیادی مانند تهیه لوازم جانبی رو به روی شما خواهد بود. این مقاله یک راهنمای مفید و کاربردی برای خرید دستگاه قند خون است.

 

پرفروش‌ترین دستگاه قند خون، دستگاه تست قند خون بدون سوزن یا با سوزن؟

بیشتر پزشکان برای مصارف خانگی دستگاه تست قند خون با سوزن را پیشنهاد می‌دهند. شما از طریق سوزن، یک قطره از خون را روی قسمت مشخص در نوار قرار می‌دهید. در برخی از دستگاه‌های گلوکومتر ابتدا قبل از ریختن قطره خون بایستی نوار را در درون دستگاه بگذارید و در برخی نیز به این شکل نیست.

افراد دیابتی طبق توصیه پزشک بایستی چند مرتبه در روز میزان قند خون خود را اندازه‌گیری کنند. مسلما استفاده مداوم از سوزن در این افراد می‌تواند احساس ناخوشایندی را ایجاد کند. همچنین امکان خونگیری از کودک مبتلا به دیابت، عملی سخت و دردناک خواهد بود.

دستگاه تست قند خون بدون سوزن با کمک سوزن کار نمی‌کند بلکه میزان گلوکز در خون را با یک حسگر نشان می‌دهد. درواقع تعیین میزان قند خون بدون خونگیری انجام خواهد شد. نتایج نشان داده، دقت و عملکرد دستگاه قند خون با سوزن به مراتب بالاتر از دستگاه‌هایی است که با حسگر و سنسور کار می‌کنند. بهتر است شما ابتدا شرایط خود را بسنجید اگر امکان خونگیری در شرایط شما ضعیف است، دستگاه تست قند خون بدون سوزن می‌تواند انتخاب مناسب‌تری باشد.

 همچیین بخوانید: دیابت بی مزه، یکی دیگر از انواع خطرناک دیابت!

 

دقیق ترین دستگاه تست قند خون

دقیق ترین دستگاه تست قند خون، دستگاهی است که نتایج آن به مرجع ازمایشگاهی نزدیک باشد. همچنین به دلیل مصرف خانگی بایستی کاربری آسانی نیز داشته باشد. بسیاری از افراد پس از خرید به دنبال پاسخ این سوال هستند، چگونه در منزل با دستگاه قند خون کار کنیم؟ در همین راستا اگر مبتدی هستید، سعی کنید از خرید دستگاه‌های بسیار پیچیده و پیشرفته خودداری کنید.

بیشتر متقاضیان خرید دستگاه قند خون افراد مسن و سالمند هستید. بنابراین صفحه نمایش با سایز مناسب و نسبتا بزرگ دومین ویژگی است که بایستی به آن توجه کرد. صفحه نمایش بایستی طوری باشد اعداد و یا نشانگر تعویض باتری به وضوح دیده شود.

هنگام خرید قطعا به همراه دستگاه تعدادی نوار تست قند خون در بسته‌بندی وجود دارد. به یاد داشته باشید خرید دوباره این محصولات جانبی بسیار پرهزینه است. گاهی نیز امکان دارد لوازم جانبی مدل انتخابی شما در ایران قابل دسترس نباشد.

ویژگی دیگری که در خرید دستگاه گلوکومتر حائز اهمیت است، مقدار خون مورد نیاز و درد ناشی از خونگیری است. در ساخت جدیدترین و به روزترین محصولات درد هنگام خونگیری کاهش یافته است و همچنین مقدار خون نیز به حداقل نیاز رسیده است. بهتر است بدانید در مدل‌های پیشرفته دستگاه گلوکومتر زمان مورد نیاز برای اندازه‌گیری میزان قند خون نیز 5 ثانیه و یا حتی کمتر است.

از برندهای پرطرفدار در ایران می‌توان برندهای زیر را نام برد:

  • گالا
  • آوان
  • آگاماتریکس
  • اکیو چک
  • گلوکو داکتر
  • اینفوپیا
  • زیکلاس مد

حال در ادامه بهترین و البته پرفروش‌ترین مدل‌های دستگاه تست قند خون را معرفی و بررسی کرده‌ایم تا بتوانید انتخاب درستی داشته باشید.

 

 

بهترین دستگاه تست قند خون ایرانی

پس از بررسی دقت و کیفیت تمام دستگاه‌های ایرانی، با توجه به نظرات مشتریان دریافتیم دو دستگاه قند خون آوان و دیابان عملکرد بسیار خوبی ثبت کرده‌اند.

دستگاه قند خون آوان:

دستگاه تست قند خون آوان به عنوان اولین و سریعترین دستگاه اندازه‌گیری قند خون در ایران شناخته می‌شود. تنها 5 ثانیه برای پایش قند خون شما احتیاج است و پس از این مدت میزان گلوکز خون شما بصورت واضح روی صفحه نمایش بزرگ نشان داده می‌شود. همچنین 900 تست به همراه تاریخ و زمان در حافظه دستگاه گلوکومتر ذخیره می‌شود. درصورت نیاز به میانگین اعداد، امکان محاسبه میانگین 7-14-30 روز وجود دارد.

در ساخت نوارهای تست قند خون آوان نیز از پیشرفته‌ترین تکنولوژیی استفاده می‌شود. (بدون نیاز به کد گذاری) 8 الکترود موجود در نوارهای آوان اندازه‌گیری قند خون را در کمترین خطا انجام می‌دهد.

یکی دیگر از دلایلی که پزشکان و کارشناسان خرید این دستگاه گلوکومتر ایرانی را توصیه می‌کنند، گارانتی مادام العمر آن است. به دلیل ایرانی بودن دستگاه، در صورتی که شما در استفاده از دستگاه یا تهیه تجهیزات دستگاه دچار چالش شوید، امکان رفع آن در کمترین زمان ممکن است.

 

دستگاه قند خون دیابان:

دستگاه قند خون دیابان از دیگر دستگاه‌های ایرانی است که به عنوان یک محصول باکیفیت معرفی می‌شود. تست قند خون را می‌توانید در 4 حالت انجام دهید که عبارتند از قبل از خوردن غذا، بعد از خوردن غذا، بعد از استفاده از دارو و بعد از ورزش است. دستگاه تست قند خون دیابان می‌تواند 300 تست را در حافظه خود ذخیره کند. حال که داده‌ها ذخیره شد می‌توانید از طریق USB داده‌ها را به دستگاه دیگری انتقال دهید.

نوار تست قند خون این دستگاه همیشه در دسترس است. بنابراین نگرانی بابت تامین نوار تست قند خون هیچ وقت نخواهید داشت. این دستگاه با قابلیت Auto Coding بصورت خودکار کد نوار را تشخیص می‌دهد.

 

بهترین دستگاه تست قند خون آلمانی

بهترین دستگاه تست قند خون آلمانی، دستگاهی است که اندازه‌گیری میزان قند خون را در کمترین زمان پایش کند. همچنین بتواند از بخش‌های مختلف بدن خونگیری را انجام دهد. تمام محصولات و مدل‌های مختلف دستگاه قند خون آکیوچک، دو ویژگی فوق را دارا هستند. نتایج حاصل از استفاده این محصولات قابل اطمینان و مورد اعتماد است. حداکثر زمان لازم برای اندازه‌گیری قند خون بیمار کمتر از 5 ثانیه است.

دو دستگاه پیشرفته قند خون Active Blood و Accu-chek instant جز بهترین مدل‌های دستگاه قند خون آکیوچک هستند. اگر به دنبال خرید بهترین دستگاه تست قند خون آلمانی هستید، مدل Accu-chek instant با کاربری ساده توانسته است رضایت حداکثری بیماران را جلب کند. این دستگاه حدود 0.6 میکرولیتر خون نیاز دارد و می‌توانید از قسمت‌های مختلف بدن خونگیری کنید. دستگاه تست قندخون اکیوچک مدل  Instant قابلیت جذب خون فوق‌العاده بالایی دارد و همچنین می‌تواند در دامنه گسترده هماتوکریت (10% - 70%) مقدار قند خون را اندازه‌گیری کند.

 

لازم به ذکر این برای استفاده از این مدل دستگاه گلوکومتر نیازی به تنظیمات خاص نیست بلکه تنها کافی است نوار را بطور صحیح وارد کنید.

برند آلمانی دیگر که می‌تواند در این قسمت قرار گیرد، برند بیورر است. دستگاه تست قند خون آلمانی برند بیورر با داشتن 55 نوار تست و 5 عدد سوزن امکان استفاده آسان از دستگاه را فراهم کرده است. ساخت این دستگاه گلوکومتر به شکلی است که سالمندان یکی از متقاضیان خرید این محصول پیشرفته هستند. تنها ایرادی که قابل توجه است، چالش در تهیه نوار و قیمت بالای دستگاه است.

 

بهترین دستگاه تست قند خون ژاپنی

شرکت آرکری ژاپن برای کاهش درد خونگیری و افزایش دقت قابل قیاس با آزمایشگاه، اقدام به ساخت دستگاهی تحت عنوان دستگاه تست قند خون آرکری مدل  Glucocard 01 Miniکرده است. افراد دارای دیابت نوع 1 امکان دارد به دفعات بالا برای دریافت داروی خوراکی یا تزریق انسولین از دستگاه تست قند خون (گلوکومتر)  استفاده کنند. در این صورت خونگیری زیاد می‌تواند مشکل ساز باشد. دستگاه تست قند خون آرکری مدل  Glucocard 01 Mini تنها به 0.3 میکرولیتر خون نیاز دارد که می‌توان گفت کمترین میزان خون در بین دستگاه‌های موجود در بازار است.

شرکت آرکری ژاپن برای افزایش دقت نیز از یک آنزیمی به نام آنزیم گلوکز اکسیداز در این دستگاه گلوکومتر استفاده کرده است. این آنزیم در آزمایشگاه‌ها درجهت کاهش خطای سنجش قند خون بکار گرفته می‌شود. سایز صفحه نمایش دستگاه تست قند خون آرکری مدل  Glucocard 01 Mini برای افراد مسن بسیار مناسب است و همچنین دارای نشانگر تعویض باتری نیز است.

شما می‌توانید 50  نتیجه را در دستگاه گلوکومتر ذخیره کنید و به پزشک خود نشان دهید. همچنین با قابلیت میانگین‌گیری در 7-14 و 30 روز نیز از ویژگی‌های مهم و تاثیرگذار در خرید این دستگاه گلوکومتر است. برای خرید بهترین دستگاه قند خون ژاپنی می‌توانید وارد سایت مدینیوم شوید و مدل مورد نظر خود را انتخاب کنید.

 

قیمت دستگاه تست قند خون

برندهای متنوعی از دستگاه‌های تست قند خون (گلوکومتر) در ایران وجود دارد. قطعا قیمت دستگاه‌های قند خون ایرانی دارای اقتصادی‌ترین مقدار میان سایر محصولات خارجی موجود در بازار هستند. بنابراین نمی‌توان عدد ثابتی و یا بازه مشخصی را برای دستگاه قند خون اعلام کرد. ما به شما توصیه می‌کنید همیشه ابتدا دقت و کیفیت را اولویت قرار دهید. در کنار این دو ویژگی، قیمت محصول را نیز مدنظرتان باشد.

اما برای استعلام قیمت دستگاه تست قند خون لازم است از فروشگاه‌های معتبر و با سابقه خوب خرید خود را انجام دهید.

 

دستگاه قند خون از کجا بخریم؟

مدینیوم بزرگترین و به روزترین سایت تخصصی فروش دستگاه تست قند خون (گلوکومتر) است. درواقع این فروشگاه اینترنتی محیطی امن با کاربری آسان را برای شما فراهم کرده تا بتوانید در بستری کاملا تخصصی محصول مورد نظر خود را از برندهای معتبر ایرانی و خارجی انتخاب کنید. تمام محصولات در این فروشگاه اینترنتی با گارانتی ارائه می‌دهد، درنتیجه نگرانی بابت مسیر خرید مدل انتخابی خود نداشته باشید.

درصورت نیاز به مشاوره نیز می‌توانید از کارشناسان مدینیوم کمک بگیرید. قطعا پس از ورود به سایت و انتخاب مدل مورد نظرتان، خرید خوبی را تجربه خواهید کرد.

 

جمع‌بندی

نحوه استفاده از دستگاه تست قند خون (گلوکومتر) آسان است اما شما بایستی دستگاهی را انتخاب کنید که کاربر پسند باشد. بهترین مارک دستگاه تست قند خون باید دارای حداقل خطا باشد و کیفیت مطلوبی داشته باشد. امروزه مدل‌های زیادی وارد بازار شده است، دستگاه تست قند خون بدون نوار و سوزن نیز یکی از همین مدل‌های جدید است. همانطور که در مقاله گفته شد کسانی که هرروز میزان قند خون خود را اندازه‌گیری می‌کنند بهتر است از دستگاه‌های با سوزن استفاده کنند. برای خرید دقیق‌ترین و پرفروش‌ترین محصولات نیز می‌توانید از فروشگاه اینترنتی مدینیوم خرید خود را انجام دهید.

امیدواریم با مطالعه این مقاله توانسته باشید، دید خوبی برای انتخاب بهترین مارک دستگاه قند خون پیدا کرده باشید.