مقاله ها
راضیه رضوی
راضیه رضویزمان خواندن 4 دقیقه
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۶/۲۷

هزینه هر جلسه tdcs یا نوروفیدبک چقدر است؟

هزینه هر جلسه tdcs یا نوروفیدبک چقدر است؟ | مدینیوم

هزینه نوروفیدبک و TDCS، یک عدد ثابت نیست و براساس معیارهای مختلفی تعیین می‌شود. به دلیل استقبال بسیار زیادی که از نوروفیدبک و TDCS شده است، تقریبا این دو روش در تمامی مراکز پزشکی انجام می‌شوند. اما این به این معنی نیست که هرپزشک یک عدد دلخواهی برای ارائه این خدمات درنظر بگیرد. هزینه نوروفیدبک و هزینه TDCS در کشورهای مختلف متفاوت است ما در این مقاله، هزینه این دو روش را در هرجلسه بصورت میانگین بیان می‌کنیم.

 

هزینه نوروفیدبک در تهران و شهرستان‌ها

تعیین هزینه‌های سرسام آور برای نوروفیدبک در برخی از کلینیک‌های پزشکی در تهران، بسیاری از افراد را برای انجام این کار منصرف می‌کند. درست است که تعرفه مشخصی برای نوروفیدبک اعلام نشده است ولی با این حال بسیاری از مراکز سعی می‌کنند مناسب‌ترین قیمت براساس وضعیت بیمار تعیین کنند. معمولا بعد از اولین مشاوره، تعداد جلسات مورد نیاز مشخص می‌شود. بیمار نیز می‌تواند برای کاهش هزینه‌ها، خدمات را بصورت پکیج (شامل تمامی جلسات با هزینه کمتر) انتخاب می‌کند. البته امکان دارد بیمار جهت اطمینان خاطرش تنها برای انجام یک جلسه هر چند با هزینه نوروفیدبک بالاتر، به کلینیک مراجعه کند.

محدوده هزینه نوروفیدبک در تهران و شهرستان‌ها از 180 هزارتومان الی 400 هزارتومان است، البته امکان دارد این خدمات در کلینیک‌های مختلف متفاوت باشد. می‌تواند قیمت خدمات با توجه به مدل دستگاه، کارایی، هدف از انجام نوروفیدبک و میزان مهارت درمانگر تعیین شود.

کسانی که از عهده پرداخت هزینه نوروفیدبک برنمی‌آیند می‌توانند به مراکزی مراجعه کنند که با بیمه‌های درمانی مختلف قرارداد دارد. معمولا بیمه تکمیلی، آموزش و پرورش، نفت و گاز، درصد زیادی از هزینه را پوشش می‌دهند. اما بهتر است قبل از مراجعه به مرکز مورد نظرتان، قرارداد بیمه خود را در جهت میزان پرداخت هزینه‌های نووفیدبک بررسی کنید.

 

هزینه TDCS در تهران و شهرستان

هزینه TDCS همانند نوروفیدبک، نرخ ثابتی ندارد ولی در مقایسه با نوروفیدبک دارای قیمت کمتری است. همچنین دستگاه‌های TDCS معمولا گران و وارداتی هستند و در همین راستا هزینه استفاده از این خدمات همواره در حال تغییر است. هزینه TDCS در بسیاری از مراکز درمانی از 150 الی 300 هزارتومان تعیین شده است. لازم به ذکر است می‌توانید از بیمه خود برای کاهش هزینه‌ها پیگیری کنید. این هزینه امکان دارد در شهرستان‌ها از تهران کمتر باشد، این به این معنی نیست که از کیفیت انجام این شیوه درمانی کاسته شده است. معمولا درمانگر با توجه به شرایط بیمار، نوع درمان و دستگاه مورد استفاده قیمت را اعلام می‌کند.

برخی بیماران نیز تصور می‌کنند تنها با پرداخت هزینه جلسه می‌توانند انتظار بهبودی داشته باشند. به یاد داشته باشید بایستی تمام جلسات را سپری کنید تا نتیجه مورد نظر حاصل شود.

 

هزینه نوروفیدبک و TDCS در خارج از کشور

در خارج از کشور هزینه TDCS و نوروفیدبک تقریبا چند برابر از داخل ایران است. تقریبا هرجلسه نوروفیدبک در خارج از کشور بین 125 دلار تا 160 دلار است و TDCS نیز 100 الی 200 دلار تخمین زده می‌شود. برخی منابع خبری گفته اند که این افزایش قیمت در خارج از کشور به دلیل پوشش بیمه بصورت کامل برای خدمات ارائه شده می‌باشد.

 

معمولا هربیمار به چند جلسه نوروفیدبک و TDCS نیاز دارد؟

هرجلسه نوروفیدبک و TDCS تقریبا 30 الی 40 دقیقه طول می‌کشد. معمولا برای بهبودی کامل از طریق نوروفیدبک 20 جلسه الزامی است که البته تعداد جلسات بر اساس وضعیت بیماری مشخص می‌شود. همچنین بسیاری از درمانگرها، هفته‌ای دو جلسه برای انجام نوروفیدبک پیشنهاد می‌دهند. درصورت اینکه شما قصد دارید هفته‌ای یک جلسه نوروفیدبک انجام دهید، امکان دارد تعداد جلسات تعیین شده افزایش یابد.

درمورد TDCS نیز می‌توان اینچنین گفت؛ 10 جلسه بصورت استاندارد برای بیمار نیاز است. حال کارشناس می‌تواند پس از اولین مشاوره، تعداد جلسات را افزایش یا کاهش دهد.

 

خرید دستگاه نوروفیدبک و TDCS

هزینه دستگاه نوروفیدبک و TDCS بسیار گران است اما شما می‌توانید  با اطمینان از سالم بودن اقدام به خرید دستگاه نوروفیدبک دست دوم  کنید. تقریبا این دستگاه در قیمت‌های متنوع در فروشگاه مدینیوم موجود است.

 

کلام آخر

هزینه نوروفیدبک یا هزینه TDCS نباید اولین موضوعی باشد که به آن فکر می‌کنید. برای انجام نوروفیدبک و TDCS بهتر است به مراکزی مراجعه کنید که مجرب‌ترین درمانگرها را دارند و بهترین خدمات ارائه می‌دهند. برای تعیین هزینه TDCS عوامل مختلفی مانند محل درمان، نوع دستگاه، درمانگر و نحوه درمان نقش دارد.