مقاله ها
راضیه رضوی
راضیه رضویزمان خواندن 6 دقیقه
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۴/۲۱

راه های جلوگیری از ریزش مو

راه های جلوگیری از ریزش مو و پرپشت شدن مو | مدینیوم

حدود یک سوم از زنان در دوران زندگی خود دچار ریزش مو می‌شود، یائسگی زنان نیز می‌تواند در ریزش مو نقش داشته باشد. مردان نیز از این مشکل مستثنی نیستند اما زنان در مقایسه با مردان بیشتر تحت تاثیر ریزش شدید مو قرار می‌گیرند. دلایل زیادی وجود که باعث ریزش ناگهانی مو در زنان و مردان می‌شود، اما چه باید کرد؟ برخی تنها به داروها پناه می‌برند و برخی دیگر، محصولات مراقبت از مو را یکی از بهترین راه‌های درمان یا جلوگیری از ریزش مو می‌دانند.

این مقاله نگاه عمیقی به بررسی علت‌ و درمان و یا جلوگیری از ریزش مو با محصولات مراقبت مو مانند ماسک‌های مو دارد.

 

علت ریزش مو در زنان و مردان چیست؟

اگر ما روزانه 50 الی 100 تار مو را از دست بدهیم، این ریزش طبیعی است. بیشتر از این میزان یعنی فرد دچار ریزش مو شده است. دلایل بسیار زیادی برای این پدیده وجود دارد، درواقع تحقیقات نشان داده حدود دو سوم زنان یائسه، نازکی مو را تجربه کرده‌اند. اما تنها یائسگی و بیماری نیست که می‌تواند نقش آفرینی کند.

دلایل ریختن مو در زنان و مردان:

  • استرس‌های شدید
  • کمبود مواد مغذی
  • رژیم غذایی نادرست
  • داروهای شیمیایی
  • کمبود آهن
  • استفاده از محصولات مراقبت از مو بی‌کیفیت

 

جلوگیری از ریزش مو

درصورتی که مواد مغذی موهایتان کاهش پیدا کند، موها آسیب‌دیده و بیشتر در معرض ریزش مو قرار می‌گیرند. بیایید برایتان یک مثال بزنیم! موهای ما از پروتئین ساخته شده است، حال زمانی که پروتئین مو کاهش پیدا کند، رشد موها مختل خواهد شد. تخم مرغ نیز منبع انبوهی از پروتئین و ویتامین‌های مورد نیاز درجهت جلوگیری از ریزش ناگهانی مو و درمان است. اگر می‌خواهید از ریزش شدید مو خلاص شوید، می‌توانید تخم مرغ به عنوان یکی از مواد غذایی با خواص فوق‌العاده برای افزایش روند رشد مو در نظر بگیرید.

بنابراین حتما متوجه شدید که ما می‌خواهیم درباره اثر ماسک‌های خانگی ضد ریزش صحبت کنیم. درواقع ماسک مو می‌تواند PH سر را تنظیم کند و همچنین محیطی برای رشد موها در نظر بگیرد.

 

درمان ریزش مو با ماسک خانگی یا آماده؟

ماسک‌های مو چه خانگی و چه آماده اثرات طولانی مدتی بر رشد و جلوگیری از کاهش ریزش مو خواهند داشت. اما تحقیقات نشان داده برای تاثیرگذاری موثرتر، بهتر است ماسک مو را به ریشه موها بزنید. بنابراین بایستی سعی کنید به دنبال ماسک مویی باشید که با ریشه مو در تماس باشد.

ماسک مو خانگی نیز به دلیل مقرون به صرفه بودن و داشتن مواد طبیعی فاقد مواد شیمیایی انتخاب بسیاری از افراد است. اگر شما راه سریع‌تر و آسان‌تر را در جهت بهبود رشد موهایتان انتخاب می‌کنید، ماسک مو آماده می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر تسریع رشد موهایتان داشته باشد.

 

طرز تهیه ماسک مو خانگی ضد ریزش مو

دستورالعمل‌های زیادی برای تهیه ماسک مو خانگی ضد ریزش مو وجود دارد. ما در ادامه دوتا از بهترین ماسک‌ موهای خانگی را معرفی می‌کنیم اما در حالت کلی بد نیست درباره چند ماده اساسی برای تولید ماسک موی خانگی بدانید.

امروزه روغن نارگیل، روغن زیتون، روغن بادام و روغن کرچک بهترین روغن‌هایی هستند که می‌توانید در ماسک خانگی بگنجانید. ماساژ سر با این روغن‌ها سبب تحریک گردش خون و رشد موها می‌شود. آب پیاز، آووکادو، موز و چای سبز نیز با خواص هیدراته کردن و افزایش ضخامت مو مانع از ریزش شدید مو می‌شوند.

 

ماسک روغن کرچک و عسل

روغن کرچک، یکی از آشناترین روغن‌ها برای درمان ریزش مو است اما به دلیل غلظت بالا، بسیاری از افراد از خرید آن صرف نظر می‌کنند. برای دستیابی به خواص آن بهتر است با روغن دیگر مانند روغن زیتون ترکیب شود. ماده دیگر مورد استفاده، عسل است که می‌تواند با خواص آنتی‌اکسیدانی می‌تواند فولیکول مو را تقویت کند.

برای تهیه ماسک خانگی ماسک روغن کرچک و عسل مطابق با دستور زیر عمل کنید:

  • یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را به همراه یک قاشق غذاخوری روغن کرچک را ترکیب کنید.
  • به مواد فوق، یک قاشق نیز عسل اضافه کنید. سپس به مدت 30 دقیقه روی موهایتان قرار دهید.
  • می‌توانید به ترکیب به دست آماده، تخم مرغ نیز اضافه کنید تا خواص آن چند برابر شود.

 

ماسک خانگی درمان ریزش مو با شنبلیله و آلوئه ورا

دانه شنبلیله حاوی پروتئین بسیار زیادی است که برای کاهش ریختن موها و درمان نازک شدن موها می‌تواند مفید باشد. درواقع شنبلیله می‌تواند هورمون‌های رشد مو را تقویت و املاح و مواد مغذی مورد رشد مو را فراهم کند. آلوئه ورا نیز به عنوان اکسیر زندگی شناخته شده است، طوری که باعث تقویت مو می‌شود.

برای تهیه ماسک خانگی با شنبلیله و آلوئه ورا همانند دستور زیر عمل کنید:

  1. یک قاشق غذاخوری دانه شنبلیله را از یک شب قبل در آب ولرم خیس دهید.
  2. دو قاشق غذاخوری از آلوئه ورا نیز با دانه شنبلیله قاطی کنید و در مخلوط کن بریزید.
  3. خمیر به دست آمده را روی موهایتان قرار دهید تا 30 دقیقه بماند، سپس آبکشی کنید.

 

معرفی ماسک مو آماده- ماسک مو ضد ریزش سه دقیقه ای پنتن

ماسک مو ضد ریزش سه دقیقه ای پنتن، همانطور که از اسمش مشخص است تنها در عرض سه دقیقه می‌تواند سبب معجزه روی موهایتان شود. ماسک مو پنتن حاوی پرو پروتئین است که کار تغذیه رسانی موها را به خوبی انجام می‌دهد. همچنین از شکستگی مو در برابر عوامل آسیب زا مانند سشوار و حرارت مستقیم جلوگیری می‌کند. ماسک مو ضد ریزش سه دقیقه ای پنتن حاوی آرژنین و روغن آرگان است که در رفع حالت وزی مو و بازسازی بافت موها موثر است.

طرز استفاده از ماسک مو ضد ریزش سه دقیقه ای پنتن:

  • این ماسک مو را بایستی در داخل حمام و بر روی موهای نسبتا خیس بمالید و بعد از سه دقیقه آبکشی را انجام دهید.
  • ماسک مو ضد ریزش سه دقیقه ای پنتن

 

کلام آخر

اگر متوجه ریزش موهایتان شدید، این مقاله می‌تواند به شما کمک کند. درواقع ماسک‌های مو یکی از راه‌های جلوگیری از ریزش شدید مو هستند که می‌توانند نقش پررنگی در اعتماد بنفس و زیبایی شما داشته باشند.

امیدواریم این مقاله برایتان مفید باشد!

سایر محصولاتی که دیگران پسندیده اند: