کیسه ابگرم

کیسه ابگرم


ایران مدیکال

تهران

514

تعداد محصول

666

روز در مدینیوم


ارسال محصول توسط فروشنده

پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه ، از صحت کالا یا خدمت ارائه شده ، به صورت حضوری اطمینان حاصل نمایید


ویژگی ها

  • در طرح های مختلف

مشخصات فنی

جنس روکشبرزنت
گنجایش 2 لیتر

توضیحات

کیسه آبگرم:

از جمله وسایلی که باید در خانه ای وجود داشته باشد، کیسه آبگرم می‌باشد. وجود گرما و انتقال حرارت به بافت و عضله باعث کاهش درد خواهد شد، ساده ترین وسیله ای که این کار را انجام می‌دهد، کیسه آبگرم است.

کیسه آبگرم از یک جنس محفظه پلاستیکی و جنس روکش پارچه پلاستیکی و یک در می‌باشد. این کیسه با ورود مقداری آب گرم مانند منبع گرما عمل می‌کند و تا ساعتی آب درون خود را گرم نگه می‌دارد.

عمده کیسه های آب گرم گنجایش200،100، 500 میلی لیتری را دارند. کیسه ها به مدت 2 تا 9 ساعت می‌توانند آب درون خود را گرم نگه دارند.

انواع کیسه های آب گرم:

  • می‌توانند برقی باشند.
  • می‌توانند شارژی باشند.
  • می‌توانند ژله ای باشند.
  • می‌توانند ترمو پلاستیک باشند.

 

کاربردهای کیسه آب گرم:

  • بانوانی که در دوران قاعدگی، درد عضلانی را تجربه می‌کنند، با استفاده از کیسه آب گرم تا حدودی می‌توانند درد خود را تسکین بخشند.
  • بانوانی که درد دهانه ی رحم را تجربه می‌کنند.
  • افرادی که آرتروز دارند.
  • افرادی که درد مفاصل را تجربه می‌کنند.
  • افرادی که درد شانه، کمر درد، دل درد، سردرد سینوزیتی را دارند.

 

نحوه راه اندازی کیسه آب گرم:

اگر کیسه شما از نوع ساده است، ابتدا مقداری آب را روی شعله گاز به جوش آورید. سپس درب کیسه را باز کنید، حداقل نصف کیسه را آب کنید، درب کیسه را ببندید، آن را تکان دهید تا مطمئن شوید کیسه نشتی ندارد، کیسه را روی محل درد خود بگذارید، زمانی که دیگر نیازی به کیسه نداشتید، آب کیسه را خالی کنید و بگذارید تا خشک شود. در صورت خشک نشدن کیسه به مرور محل تجمع قارچ ها و ایجاد بوی نامطبوع می‌گردد.

هنگام خرید کیسه آب گرم به چه مواردی توجه داشته باشیم؟

مقدار حجم: بهتر است با توجه به نیاز خود، حجم مناسب را تهیه کنید.

جنس پارچه: جنس پارچه و روکش و پلاستیک در ساخت کیسه آبگرم موثراست. زیرا اگر جنس بی کیفیت باشد خطر پاره شدن و نشتی وجود دارد.

گارانتی: وجود گارانتی به شما این اطمینان را می‌دهد که در بروز هرگونه مشکل پشتیبانی مشکل شمارا بر برطرف خواهد کرد.

روکش: روکش مناسب خطر سوختگی را کاهش می‌دهد.

برند: خرید از یک برند معتبر به شما این اطمینان را می‌دهد که محصول از کیفیت خوبی برخوردار است.

اگر دچار گرفتگی عضلات شده یا قسمتی از بدن شما بر اثر ضربه دچار کوفتگی شده است، در این شرایط بهترین کار استفاده از کیسه آب گرم است، که می‌تواند تا حدودی به رفع مشکلتان کمک کند که می‌شود از آن در هرفصل و هرشرایطی که باشد  استفاده کرد. در این مقاله قصد داریم به معرفی انواع کیسه آب گرم و فواید استفاده از آن‌ها بپردازیم.

تاریخچه کیسه آب گرم

استفاده از آن به اوایل قرن شانزدهم میلادی برمی‌گردد که در آن زمان کیسه های آب گرم به‌شکل امروزی نبوده و از جنس سرامیک و فلز ساخته می‌شدند. امروزه معمولا کیسه آب گرم از جنس پلاستیک نرم و لطیف ساخته شده و استفاده از آن‌ها بسیار لذت‌بخش‌تر است.

کیسه آب گرم چیست؟

نوعی کیسه از جنس پلاستیک و لاستیک مقاوم بوده و این وسیله دارای یک قسمت برای پر و خالی کردن آب است. دارای درپیچی هست که مانع از نشت آب به بیرون کیسه شود. کیسه آب گرم به‌وسیله آب جوش پر می‌شود و به‌عنوان وسیله‌ای برای گرم نگه داشتن نقطه آسیب دیده بدن استفاده می‌شود. همچنین می‌توان آن را با آب یخ پر کرده و به عنوان کمپرس آب یخ نیز استفاده کرد.

انواع کیسه آب گرم

کیسه آب گرم معمولی

 شناخته شده‌ ترین کیسه آب گرم این نوع است، از زمان های گذشته تا به امروز مورد استفاده قرار گرفته و جنس آن‌ها از پلاستیک مقاوم است. گفتنی است این نوع کیسه آب گرم از نظر کارایی تا به امروز تغییر چندانی نکرده است.

 کیسه آب گرم برقی

از جدیدترین نوع کیسه آب گرم بوده و دارای یک عدد شارژر است. آب درون کیسه آب گرم برقی به وسیله انرژی برق داغ شده و به راحتی می‌توانید از آن استفاده کنید. کیسه آب گرم برقی کاملا بی‌خطر بوده و بدون هیچ‌گونه نگرانی از برق‌گرفتگی می‌توانید از آن استفاده کنید چراکه برق ورودی به کیسه با آداپتر ضعیف شده و باعث برق گرفتگی در شما نمی‌شود.

کیسه آب گرم ژله ای

کیسه سرد و گرم ژله ‌ای، از بهترین تسکین‌دهنده‌ در جهت مصرف پزشکی و غیرپزشکی است. این کیسه ژله‌ای حاوی نوعی ژلاتین است و در عین کاربردهایی که دارد با قیمت بسیار مناسب برای همه قابل دسترس است. بهترین درمان به صورت فوری برای آسیب‌دیدگی‌های جدی، استفاده از کیسه آب گرم ژله‌ای است که ورم و درد را کاهش تسکین می‌د‌هد. ورزشکارانی که آسیب‌دیدگی دارند می‌توانند قبل از شروع ورزش برای افزایش میزان انعطاف‌پذیری بافت‌های پیوندی مفصل‌ها و افزایش جریان خون در بدن از کیسه آب گرم استفاده کنند.

نحوه استفاده از کیسه آب گرم ژله‌ای

سرما درمانی

سرما موجب انقباض رگ‌ها شده و خونریزی داخل بافتی محل آسیب‌دیده را کم می‌کند. برای سرما درمانی، کیسه ژله‌ای که سرد شده را در حوله‌ای بپیچید و به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بر روی محلی که آسیب‌دیده قرار دهید. اگر آسیب دیدگی از نوع شدید است می‌توانید تا 3 بار روزانه از آن استفاده کنید؛ ولی توجه داشته باشید برای پیشگیری از آسیب به بافت‌ ، بعد از هر بار استفاده کمی صبر کنید تا پوست به دمای طبیعی خود بازگردد. یخ‌های ژله‌ای به دلیل مواد تشکیل‌دهنده خود در مقایسه با یخ‌های معمولی امکان سرمادهی برای مدت زمان بیشتری را دارند. شما می‌توانید هر تعداد دفعاتی که به آن احتیاج دارید داخل فریزر قرار داده و پس از یخ زدن دوباره استفاده کنید.

گرما درمانی

گرما با باز کردن رگ‌های خونی، جریان خون در آن نقطه از بدن را افزایش می‌دهد و موجب انتقال سریع‌تر مواد ترمیم‌کننده به ناحیه‌ای از بدن که آسیب‌دیده می‌شود. این مواد کمک می‌کنند که یک ماهیچه منقبض و دردناک به حالت عادی برگردد. و به طور کلی، گرم کردن محلی که آسیب‌دیده، با تغییر پیام‌هایی که گیرنده‌ عصبی به مغز می‌فرستند موجب کاهش درد در ماهیچه منقبض شده خواهد شد. برای گرما درمانی، ابتدا آب را کامل بجوشانید، سپس کیسه ژله‌ای را به مدت ۱۰تا ۳۰ دقیقه در آب جوش قرار دهید؛ در پایان کیسه را از آب بیرون آورده و خشک کرده و از آن استفاده کنید. اگر می‌خواهید از ماکروویو استفاده ‌کنید قدرت آن را حدود ۸۰۰ وات تنظیم کنید و ۳۰ ثانیه کیسه را در آن قرار دهید. در صورت کافی نبودن گرمای کیسه، دوباره ۱۰ ثانیه آن را در مایکروویو قرار بدهید.

 

مزایای استفاده از کیسه آب گرم

حمل آسان: کیسه آب گرم به دلیل اندازه کوچک خود می‌توان به راحتی آن را با خود حمل کرد. به علت اینکه مایع درون کیسه آب گرم خالی می‌شود می‌توان کیسه را جمع کرده و در اندازه‌کوچک‌تری نگهداری شود.

درمان درد: کیسه آب گرم به دلیل اینکه گردش خون در ناحیه مورد نظر بدن را افزایش می‌دهد از آن می‌توان برای کاهش درد استفاده کرد، کیسه آب گرم برای کاهش درد کمر نیز بسیار موثر هست.

گرم کردن بدن:  شما می‌توانید از کیسه آب‌گرم برای گرم نگه‌داشتن بدن خود در فصل زمستان نیز استفاده کنید. برای این کار فقط با مقداری آب جوش می توانید تا ساعت ها در زیر پتو از گرمای لذت‌بخش کیسه آب گرم بدون صرف انرژی زیاد، استفاده کنید.

بهبود درد مفاصل: کیسه آب گرم برای افرادی که دارای درد در ناحیه مفاصل بدن هستند و ورزشکاران که دارای گرفتگی عضلات بدن خود هستند و همچنین برای کاهش دردهای روماتیسمی و آرتروز به کار می‌رود.

 بهبود درد قائدگی: اگر درزمان قائدگی از درد رنج می‌برید بهتر است کیسه را از آب گرم پرکنید و آن را در ناحیه شکم خود بگذارید، بعد از گذشت ۲۰ دقیقه متوجه معجزه این کیسه در کاهش درد خود خواهید شد.

 کمک به هضم غذا: بعد از صرف یک وعده غذای کامل اگر در هضم مواد غذایی معده شما با مشکل مواجه شده است بهتر است کیسه آب گرم را بر روی شکم خود قرار دهید، بعد از مدتی متوجه اثرات مثبت آن روی دستگاه گوارشتان خواهید شد.

 دور کردن استرس: اگر روزکاری پر استرسی داشتید و دچار بدن درد شده‌اید، داشتن یک کیسه آب گرم در رختخواب می‌تواند به کاهش خستگی، درد و از بین بردن استرس کمک شایانی کند.

نکات مهم هنگام خرید کیسه آب گرم

 قیمت کیسه آب گرم:  قیمت نقش مهم در انتخاب شما برای خرید کیسه آب گرم دارد، قبل از هرکاری بهتر است مقدار بودجه‌ای که دارید برای خرید کیسه آب گرم مشخص کنید، زمانی که میزان بودجه شما مشخص شد، خودبه‌خود مدل‌هایی که در محدوده قیمتی که انتخاب کرده‌اید وجود ندارند، حذف خواهند شد.

 نوع کیسه آب گرم: کیسه آب گرم انواع مختلفی داشته که با توجه به نوع استفاده خود می‌توانید یک مدل از آن را انتخاب کنید. اگر دسترسی به آب جوش ندارید، بهتر است، کیسه آب گرم از نوع برقی آن بخرید.

 جنس کیسه آب گرم: هنگام خرید کیسه به جنس آن نیز توجه داشته باشید. اگر به‌دنبال جنس خوب و باکیفیت هستید جنس های ارزان قیمت را خریداری نکنید، زیرا فاقد کیفیت و کارایی لازم است. اگر کیسه از جنس مرغوب نباشد احتمال پارگی و سوختگی فرد با آب جوش بالا می‌رود.

 اندازه کیسه آب گرم: اندازه کیسه بسیار مهم است؛ اگر برای گرم نگه داشتن کمر خود می‌خواهید استفاده کنید بهتر است مدل‌هایی را بخرید که اندازه آن‌ بزرگ‌تر است و برای دست و پا از کیسه هایی با اندازه کوچکتر  دارند استفاده کنید.

 

 گارانتی: اگر کیسه آب گرم از نوع برقی آن ‌را می‌خواهید خریداری کنید مطمئن شوید که حتما گارانتی داشته باشد. تا زمانی که از کیفیت محصول اطمینان نداشتید هیچ‌گاه آن را خریداری نکنید. پس همیشه کالاهای دارای گارانتی از کیفیت بالاتری نسبت به نوع غیر گارانتی برخوردار هستند.

 عوارض کیسه آب گرم

به طور کلی فواید کیسه‌ آب گرم بیشتر از معایب آن است اما به دو نکته توجه داشته باشید: اگر از آن به درستی استفاده نکنید و یا به نکات ایمنی مربوط به آن توجه نکنید، استفاده از آن می‌تواند منجر به سوختگی شما شود. نکته دوم مربوط به کیفیت آن است. بعضی وقت‌ها ممکن است بدون دلیل کیسه آب گرم ترکیده و یا پاره شود. پس توجه به کیفیت محصولی که تهیه می‌کنید از بروز چنین حوادثی جلوگیری کرده و ضرر کم‌تری دارد.

 نحوه پر کردن کیسه آب گرم

در زمان پر کردن کیسه دمای آب نکته مهمی است که حتما باید به آن توجه داشته باشید. دمای آب باید برای کیسه آب حداکثر 42 درجه سانتی‌گراد باشد. اگر از کتری برای گرم کردن آب استفاده می‌کنید بعد از جوش آمدن آب بلافاصله از آن استفاده نکنید، چند دقیقه منتظر مانده بعد از آن آب را به درون کیسه آب گرم خود بریزید. به این توجه کنید که حداکثر دو سوم کیسه را از آب پر کنید. این کار از خروج آب در هنگام استفاده و سوختگی احتمالی جلوگیری می‌کند. برای پرکردن کیسه آب گرم مراحل زیر را انجام دهید:

 خارج کردن هوای درون کیسه آب گرم

قبل از بستن درپوش کیسه لازم است که هوای درون کیسه را خالی کنید. برای این کار کیسه آب گرم را عمود روی سطحی صاف قرار دهید  سپس با احتیاط دو طرف کیسه را فشار داده تا هوای آن خارج شود. دقت کنید که آب داغ بر روی دست‌تان نریزد.

 بستن درپوش کیسه آب گرم

درب کیسه را ببندید و آن را سفت کنید. برای اطمینان از سفت بودن درپوش آن می‌توانید کیسه را کامل برگردانید تا ببینید آب درون کیسه خارج می‌شود یا نه. حالا کیسه آب گرم برای استفاده شما آماده شده است. آن را حداکثر 30 دقیقه روی نقطه‌ای از بدن که دل‌خواهتان است قرار دهید.

 نحوه پر کردن کیسه آب گرم برقی

برای پرکردن کیسه آب گرم برقی ابتدا درب آن را باز کنید و از سری مخصوص انتقال آن، آب ولرم را به درون محفظه کیسه منتقل کنید و درپوش را بچرخانید و سفت ببندید. در پایان سیم برق را به کیسه وصل کنید. هنگامی که کیسه را به پریز می‌زنید، چراغ قرمز که چراغ هشدار کیسه است روشن خواهد شد. وقتی چراغ خاموش شد سیم برق را بکشید. کیسه آب گرم شما آماده برای استفاده است.

نکات ایمنی برای استفاده از کیسه آب گرم

  • اجازه دهید مدت 30 دقیقه از زمان پر کردن کیسه بگذرد بعد استفاده کنید؛ چون ممکن است باعث سوختگی پوستتان شود.
  • برای پر کردن کیسه از آب تصفیه شده استفاده کنید زیرا آب تصفیه شده املاح کمتری دارد و از ایجاد رسوب درون کیسه جلوگیری می‌کند.
  • طول عمر اکثر کیسه‌های آب گرم در حدود 2 سال است البته این مورد به نحوه نگهداری و طرز استفاده شما نیز برمی‌گردد. پس توصیه می‌شود که پس از این مدت که گذشت از کیسه جدیدی استفاده کنید.
  • پس از استفاده، آب درون کیسه را خارج کرده و درب آن را بردارید. در ادامه کیسه را در مکانی به دور از نور مستقیم خورشید قرار داده تا کاملا خشک شود.
  • از وارد آوردن فشار به آن و همچنین قرار دادن بر روی سر خود اجتناب کنید.
  • کیسه را بیشتر از 20 دقیقه بر روی ناحیه مورد نظر قرار ندهید.
  • استفاده از کیسه آب گرم برای کودکان و نوزادان زیر 3 سال مناسب نیست. از نزدیک شدن کودکان به آن جلوگیری کنید.

 

64,000تومان

سایر محصولات

کیسه ابگرم برقی  /مدینیوم

کیسه ابگرم برقی

150,000تومان
کیسه ابگرم مدل ZKR  /مدینیوم

کیسه ابگرم مدل ZKR

ناموجود
کیسه آب گرم ایزی لایف  /مدینیوم

کیسه آب گرم ایزی لایف

ناموجود