دستگاه بخور گرم آنی ساز

دستگاه بخور گرم آنی ساز


ایران مدیکال

تهران

514

تعداد محصول

646

روز در مدینیوم


ارسال محصول توسط فروشنده

پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه ، از صحت کالا یا خدمت ارائه شده ، به صورت حضوری اطمینان حاصل نمایید


ویژگی ها

گروه کالا:
تولید داخلی
دسته بندی:
دستگاه بخور (رطوبت ساز)
برند:
آنی ساز
مدل کالا:
---
گارانتی:
ندارد
خدمات پس از فروش:
ندارد
نحوه ارسال:
فوری

مشخصات فنی

وزن700 گرم

توضیحات

خرید دستگاه بخور آبگرم

دستگاه بخور وسیله‌ای است برای مرطوب‌کردن وتعویض هوای محیط منزل یا کار که در دو نوع دستگاه بخور گرم و سرد موجود است. از بخور گرم برای رفع خشکی پوست، رفع ترک‌خوردگی لب‌ها، کنترل تنفس و پیشگیری از سرماخوردگی به‌ویژه در فصل‌های سرد استفاده می‌شود. در زمستان گرمای حاصل از بخاری یا وسایل گرمایشی دیگر مانند شوفاژ و پکیج هوای داخل منزل را نامطلوب می‌کند، خرید بخور گرم می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد. علاوه بر این بنابر تشخیص متخصص می‌تواند تأثیر کرم لایه بردار قوی یا معمولی را دوچندان کند.

مزایای استفاده از دستگاه بخور گرم

ممکن است فکر کنید دستگاه بخور گرم وسیله‌ای ضروری نیست. اما دستگاه بخور گرم تأثیرات مثبتی بر سلامتی شما و محیط اطراف می‌گذارد. در ادامه دلایلی که دستگاه بخور گرم نیاز است را شرح داده‌ایم:

  • کاهش علائم سرماخوردگی و آنفلوانزا:بخور گرم با ایجاد رطوبت در هوا سبب می‌شود علائم سرماخوردگی شما تسکین یابد.دستگاه بخور گرم به کاهش سردردهای سینوسی کمک می‌کند و با مرطوب‌کردن بینی در شب اجازه می‌دهد به‌صورت راحت‌تر نفس بکشید.
  • کاهش حملات آلرژی و آسم:دستگاه بخور گرم سبب کاهش آلرژی‌ و آلاینده‌های هوا شده که به نوبه خود به کاهش حملات آلرژی و آسم و نیز کنترل تنفس کمک می‌کند.
  • کاهش میزان سرایت عفونت‌ها: هنگامی‌که هوا خشک نباشد، باکتری‌ و ویروس‌ها کمتر حالت عفونی و واگیردار پیدا می‌کنند. در تحقیقات نشان داده‌ شده است که رطوبت بالای ۴۰% میزان سرایت ویروس آنفلوانزا را تا ۱۴% کاهش می‌دهد.
  • پیشگیری از خشکی پوست: هنگامی که پوست در محیط خشک قرار گیرد، راحت‌تر دچار چین‌وچروک و پیری زودرس قرار می‌گیرد. سطح رطوبت بالای ۴۰% توسط دستگاه بخور گرم می‌تواند از این مشکل جلوگیری کند.
  • کاهش خروپف: یکی از دلایل خروپوف در هنگام خواب خشکی گلو است. دستگاه بخور گرم می‌تواند رطوبت هوا را تنظیم کرده و با مرطوب نگه‌داشتن گلو، شدت خروپف را کاهش دهد.
  • حفاظت از مبلمان چوبی: خشکی هوا می‌تواند مبلمان چوبی را به ‌مرور زمان دچار ترک‌خوردگی یا شکستگی کند. برای جلوگیری از چنین خسارت‌هایی می‌توانید یک دستگاه بخور گرم بخرید تا از وسیله خود محافظت کنید.
  • افزایش گرمای محیط: دستگاهبخور گرم در زمستان به گرم‌کردن فضای منزل یا محیط کار کمک می‌کند.

نکاتی که هنگام خرید دستگاه بخور گرم باید بدانید

 نوع دستگاه بخور گرم

قبل از خرید دستگاه بخور گرم درباره نوع آن تصمیم بگیرید. دستگاه بخور گرم در دو نوع تبخیری و التراسونیک در بازار موجود است که هر یک مزایای و معایب خاص خودشان را دارند.

 نوع تبخیری:  دستگاه بخور گرم تبخیری، آب را با استفاده از الکترود در دمایی بسیار بالا می‌جوشاند و بخار و رطوبت حاصل‌ از آن را در هوا پخش می‌کند. خوبی این دستگاه این است که می‌توان داروهای مخصوص سرماخوردگی را با مشورت پزشک در آن‌ ریخت تا همراه با رطوبت در هوا منتشر شود. دستگاه‌ بخور گرم هوای پاک را وارد محیط می‌کند، زیرا باکتری‌ و ویروس‌ها را در هنگام حرارت‌دادن به آب از بین می‌روند.

نوع التراسونیک: این دستگاه بخور گرم با استفاده از یک دیافراگم که با فرکانس فراصوت لرزیده، قطرات آب تولید می‌کند. این قطره‌ها به‌شکل رطوبت خارج و در محیط منتشر می‌شوند. مدل‌های التراسونیک به صورت تک‌منظوره یا دومنظوره (هم بخور گرم باشند و هم سرد) به‌فرش می‌رسند. اگر می‌خواهید خریدتان مقرون‌به‌صرفه باشد، از نوع دومنظوره آن بخرید. باگر بخواهیم به‌صورت کلی نگاه کنیم تفاوت چندانی بین این دو نوع دستگاه بخور وجود ندارد. دو تفاوت اصلی بین این دوستگاه وجود دارد که یکی قیمت‌شان است نوع التراسونیک کمی گران‌تر است و دیگری گرد سفیدرنگی است که نوع التراسونیک در فضا پخش می‌کند که در دستگاه بخور تبخیری دیده نمی‌شود.

مدل دستگاه بخور گرم

دستگاه‌ بخور گرم در دو مدل رومیزی و ایستاده یا کنسولی ساخته می‌شوند. مدل رومیزی آن قابل‌حمل است و مدل ایستاده بزرگ‌تر و سنگین‌تر از مدل رومیزی است.

 قیمت دستگاه بخور گرم

قیمت برندهای مختلف دستگاه‌ بخور گرم با توجه به ویژگی‌هایی که دارند متفاوت است و بسته به بودجه‌ای که دارید می‌توانید مدلی که مدنظرتان است را بخرید. قیمت بخورهای گرم که ابتدایی هستند از۴۰ هزار تومان شروع می‌شود تا مدل‌های دومنظوره که بیشتر از ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان قیمت دارند.

ظرفیت مخزن دستگاه بخور گرم

ظرفیت مخزن دستگاه بخور بر اساس گالن رطوبت در ازای هر روز در نظر گرفته می‌شود. مقدار آب موردنیاز برای دستگاه بخور به گالن نوشته می‌شود اما در بعضی مدل‌ها به لیتر هم می‌نویسند. در هنگام بررسی ظرفیت مخزن، باید به GDP دستگاه (گالن در روز) توجه کنید. برای مثال، یک بخور گرم ۱ گالنی به مدت ۲۴ ساعت رطوبت تولید می‌کند. اما گاهی اوقات مدل‌هایی هم هستند که با ۱٫۷ گالن آب تا ۲۴ ساعت دوام می‌آورند.  بهترین دستگاه بخور گرم، آن است که با هر بار پر کردن آب ساعات بیشتری رطوبت تولید کند. بنابراین هر چه GDP دستگاه بیشتر باشد، آن دستگاه بهتر است.

کاربرد آسان

دستگاه بخور گرمی باید کاربرد آسانی داشته باشد. یعنی به آسانی بتوان مخزن آن را پر کرد، تمیزکردن آن به سهولت انجام گیرد و برنامه‌های پیچیده‌ای نداشته باشد. همچنین مدلی که بتوان در آن سطح آب را بررسی کرد، بهتر است.

وزن و اندازه دستگاه بخور گرم

تقریبا همه دستگاه‌های بخور گرم قابل‌حمل هستند، زیرا به‌طورکلی برای فضای بزرگ طراحی نمی‌شوند. بااین‌حال برخی مدل‌های بخور گرم از برخی دیگر سبک‌تر و جمع‌وجورتر هستند. مدل‌هایی که سبک‌ترند در صورت سقوط از روی میز یا ارتفاع خطر کمتری دارند.

پوشش‌دهی فضای بزرگ‌تر

به‌طورکلی دستگاه‌های بخور گرم برای فضاهایی که بسیار بزرگ هستند طراحی نشده‌اند و بیشتر مناسب اتاق خواب یا محل کار هستند. بااین‌حال برخی مدل‌ها ظرفیت بزرگ‌تری داشته و فضای بزرگ‌تری را پوشش می‌دهند. پس هنگام خرید، مدلی را خریداری کنید که برای فضای دلخواه‌تان مناسب باشد.

سروصدا دستگاه بخور گرم

دستگاه‌ بخور گرم به‌دلیل نداشتن فن سروصدا ندارد و تنها صدایی که از آنها به گوش می‌رسد صدای جوشیدن آب و سوت خفیف ناشی از پراکنده شدن بخار در فضاست. بنابراین هیچ نگرانی از بابت صدا مخصوصا هنگام خواب نخواهید داشت.

تمیزکردن و نگهداری دستگاه بخور گرم

دستگاه بخور گرم در انواع اولتراسونیک و تبخیری فیلتر برای تعویض ندارد. اما این بدان معنا نیست که این دستگاه احتیاج به تمیز کردن ندارد! اتفاقا به‌دلیل جمع‌آوری موادمعدنی درون مخزن آن باید خیلی بیشتر به فکر نظافت آن باشید. از سوی دیگر در حفره‌ها و زوایای این دستگاه‌ها معمولا جرم و رسوبات جمع می‌شوند که کیفیت عملکرد آنها را کاهش می‌دهد. از طرفی، اگر مرتب مخزن دستگاه را تمیز نکنید، محل خوبی برای رشد باکتری‌ و قارچ‌ها خواهد بود که آن‌ها را همراه رطوبت به هوای محیط تحویل خواهد داد. این اتفاق سلامتی شما را به خطر می‌اندازد. درهنگام خرید مدل‌هایی را انتخاب کنید که گوشه‌ها و زوایای آن برای تمیزکردن سخت نباشد. برخی دستگاه‌های بخور گرم گزینه‌هایی برای کمک کردن به تمیزکاری دارند که کار را برایتان راحت می‌کنند مثل گزینه رفع مواد آهکی یا پدهای مخصوص مواد معدنی که در بعضی مدل‌ها موجود است.

خروجی قابل‌تنظیم دستگاه بخور گرم

دستگاه بخور گرم باید به‌سرعت رطوبت را در هوا پخش کرده و خروجی قابل‌تنظیم داشته باشد. برخی دستگاه‌های بخور گرم تا سه سطح خروجی دارند که شامل کم، متوسط و زیاد است. بسته به نیازتان می‌توانید خروجی را تنظیم کنید. این تنظیمات در دستگاه های بخور گرم متفاوت اند و ممکن است به‌شکل دیجیتال باشند یا  دکمه‌ای و یا به صورت سوئیچی. علائم مربوط به خروجی‌ها به شکل‌ مختلفی طراحی می‌شوند. برای  مثال برخی از آن‌ها با عبارت‌های کامل یا مخفف Low، middle و High یا به‌صورت طرح یک، دو و سه قطره یا خط نشان داده می‌شوند. دستگاه‌ بخور گرم دارای دو سطح خروجی، سطح متوسط را ندارند.  بعضی از دستگاه‌ها دارای کنترل ریموت نیز هستند.

داشتن شاخص کم شدن آب و نوبت تمیزکاری

هنگام خرید دستگاه بخور گرم، مدلی را خرید کنید که شاخص‌های کم شدن آب و زمان تمیزکاری را داشته باشد. در این مدل‌ها هنگامی که سطح آب به کمتر از میزان معینی برسد یا زمانی‌که دستگاه نیاز به تمیزکاری دارد به شما اطلاع‌رسانی می‌کند.

خاموش‌شدن خودکار دستگاه بخور گرم

برخی مدل‌های پیشرفته‌تر دستگاه‌ بخور گرم هنگامی‌که آب به سطح بسیار پایینی می‌رسد یا رطوبت به میزان کافی در هوا پخش شده است، به‌شکل اتوماتیک  خاموش می‌شوند. این مورد بسیار مهمی است، زیرا اگر در منزل نباشید و آب به سطح پایین برسد ممکن است آتش‌سوزی در خانه رخ دهد. از طرفی هنگامی‌که رطوبت به اندازه کافی برسد، خاموش‌شدن خودکار دستگاه به مصرف کمتر انرژی کمک کنند است.

حالت یا مود دستگاه بخور گرم

در هنگام خرید دستگاه بخور گرم، سعی کنید مدلی را بخرید که حالت‌های مختلفی داشته باشد تا به راحتی بتوانید آن را تنظیم کنید.  به‌عنوان‌مثال برخی مدل‌ها، دارای گزینه اقتصادی، اتوماتیک و دستی هستند. حالت اقتصادی آن برای عملکرد دستگاه با مصرف انرژی بهینه است. حالت اتوماتیک برای تنظیم رطوبت به‌شکل خودکار است و حالت دستی دستگاه برای تنظیم دل‌خواه میزان رطوبت است.برای مثال، بعضی دستگاه‌ها به‌شکل پیش‌فرض روی اتوماتیک ۹۰٪ تنظیم شده‌اند که با فعال کردن آن وقتی رطوبت محیط به ۹۰٪ رسید دستگاه به صورت اتوماتیک خاموش می‌شود. برخی مدل‌های دستگاه بخور گرم دارای ویژگی تنظیم نور نمایش‎گر نیز هستند که با کم‌کردن نور آن در شب می‌توانید خواب راحت‌تری را تجربه کنید.

مصرف انرژی دستگاه بخور گرم

دستگاه‌ بخور گرم  به‌دلیل گرم‌کردن آب و داشتن سیستم گرمایشی انرژی بیشتری را نسبت به نوع  بخور سرد مصرف می‌کنند. درحالی‌که توان برخی از دستگاه‌های بخور سرد فقط ۳۰ وات است، توان دستگاه بخور گرم از حدود ۲۵۰ وات شروع شده و برخی از بخورهای گرم حتی بیش از ۴۵۰ وات انرژی مصرف می‌کنند. همچنین دستگاه‌های التراسونیک نسبت به بخورهای عادی مصرف برق بسیار ناچیزی دارند. بهتر است دستگاه بخور گرم که مصرف انرژی در آن کمتر باشد بخرید.

ایمنی و کیفیت دستگاه بخور گرم

دستگاه بخور گرم باید کیفیت مناسبی داشته باشد. متأسفانه این دستگاه‌ها در هنگام استفاده داغ شده و ممکن است باعث سوختگی در کودکان یا حیوانات خانگی بشوند. دستگاه بخور باکیفیت که از ایمنی بالاتری برخوردار هست، کمتر داغ شده و احتمال نشت آب‌داغ نیز در آن کمتر است. برای خرید بخور گرم ابتدا درباره برندهای معتبر تحقیق کرده و دیدگاه‌های کاربران را حتما بخوانید. بخور گرمی که طراحی ضعیف و اجزای کم‌کیفیتی داشته باشد، ممکن است بدنه آن بیش‌ازحد داغ یا ذوب شود یا حتی آتش‌سوزی اتفاق افتد. برندهای معتبر از استانداردهایی استفاده می‌کنند که خطرات احتمالی را به حداقل رسانده و ایمنی بیشتری برایتان فراهم می‌کند.

گارانتی

 اگر از برندهای معتبر دستگاه‌ بخور گرم  خریداری کنید همراه آن ضمانت‌هایی (معمولا تا سه سال) ارائه می‌کنند. سعی کنید از خرید دستگاه بخور گرم بدون گارانتی بپرهیزید.

مخزن عطر دستگاه بخور گرم

برخی مدل‌های دستگاه بخور گرم، مخزن جداگانه‌ای برای ریختن مواد و گیاهان معطر برای خوشبو کردن هوای اتاق دارند که این ویژگی مخصوصا برای محیط کار مناسب است. البته این گزینه در خرید دستگاه بخور گرم  اولویت پایین‌تری نسبت به بقیه گزینه‌ها دارد.

دستگاه بخور گرم

دستگاه های بخور به دو دسته بخور گرم و سرد تقسیم می شوند. کار اصلی هر دو مدل دستگاه های بخور افزایش رطوبت محیط می باشد ولی در داخل بصورت متفاوتی عمل می‌کنند.

در وبلاگ قبل راجع به دستگاه بخور سرد صحبت کردیم. حال میخواهیم بدانیم بخور گرم چه کمکی را به ما می‌کند؟

به دلیل خشک شدن گلو خروپف ایجاد می‌شود. بخور گرم می‌تواند با مرطوب کردن گلو خروپف را کم کند.

به دلیل به جوش آمدن آب در دستگاه بخور گرم، رطوبت استریل شده وارد محیط می‌کند.

به دلیل خشکی محیط، پوست شما هم خشک می‌شود و دچار خط و چروک خواهید شد.  با حفظ رطوبت 35-40 درصد از این مشکل جلوگیری کنید.

بخور گرم به کاهش آلرژی ها  و در نتیحه تنفس بهتر کمک خوبی می‌کند.

رطوبت ایجاد شده ناشی از بخور گرم به کاهش علائم سرماخوردگی و آنفولانزا بیمار کمک می‌کند.

 

اما همانطور که از ویژیگی های خوب بخور گرم گفته شد، بهتر است راجع به معایب آن هم اطلاع داشته باشید.

قیمت بالاتری را نسبت به بخور سرد دارد. (به دلیل انرژی بالاتر)

بدنه ی آن در هنگام استفاده داغ خواهد شد.

به دلیل ایجاد رطوبت و گرما، امکان رشد قارچ و کپک وجود دارد.

اگر دستگاه جرمگیری نشده باشد، رطوبت و بخار تمیزی را خارج نخواهد کرد.

به دلیل داغ شدن احتمال سوختگی برای کودکان وجود  دارد.

 

انواع دستگاه بخور گرم:

تبخیری: به کمک المنت های موجود در دستگاه، آب به جوش می‌آید و بخار و رطوبت خارج خواهد شد.

التراسونیک: دستگاه بخور گرم التراسونیک با استفاده از یک دیافراگم که با فرکانس فراصوت می‌لرزد، قطرات آب تولید می‌کند. به دلیل آنکه این مدل را می‌توان دو منظوره تهیه کرد انتخاب بهتری می‌تواند باشد.

 

نگهداشت و تمیز کردن دستگاه:

مدل هایی که بدنه ی آن‌ها دارای گوشه هست را انتخاب نکنید زیرا به خوبی محل رشد باکتری می‌شود.

هر هفته یکبار دستگاهتان را تمیز کنید.

نحوه ی تمیز کردن دستگاه های بخور را در مقاله ی بخور آب سرد شرح دادیم.

 

 

تفاوت دستگاه بخور آب سرد و گرم چیست؟

در دستگاه‌های بخور آب گرم به دلیل آنکه دمای آب را تا 100 درجه  سانتی گراد بالا می‌برد انرژی بیشتری نسبت به بخور آب سرد استفاده می‌کند ولی بخار سالم تری را نسبت به بخور آب سرد بیرون می‌دهد.

معمولا بخور آب سرد در تابستان و در نواحی با آب و هوای خشک استفاده می‌شود و بخور آب گرم در زمستان استفاده می‌شود.

 

هشدار:

به دلیل گرم شدن بدنه و قطعات دستگاه بخور گرم، انرا از دسترس حیوانات و کودکان دور نگه دارید.

 

بخور سرد بهتره یا بخور گرم؟

پاسخ به این سوال به شرایط آب و هوایی منطقه شما مرتبط است. مثلا اگر در منطقه ای با آب و هوای گرم زندگی می‌کنید بخور سرد و اگر در منطقه ای با آب و هوای سرد زندگی می‌کنید بخور آب گرم پیشنهاد خواهد شد.

  وکلام آخر

دانستن فواید دستگاه بخور گرم می تواند دلیل مهمی در خرید این رطوبت ساز باشد، این مزایا بر ویژگی‌های منحصربه فرد این دستگاه استوار می‌باشد. بخورهای گرم برای فصل زمستان بسیار مناسب بوده و می توانند باعث گرم شدن محیط زندگی شما شوند. تنها کافی است در زمان استفاده به دور از دسترس کودکان قرار گیرند. می توانید برای مشاهده و خرید این دستگاه، انواع دستگاه بخور گرم را در سایت مدینیوم سرچ کرده و جهت اطلاعات بیشتر در مورد فروش دستگاه بخور گرم با کارشناسان مدینیوم جهت بررسی های بیشتر و آگاهی از لیست قیمت دستگاه‌ها تماس حاصل فرمایید.

250,000تومان

سایر محصولات