83,000,000تومان

یونیت فخر سینادست دو/مدینیوم
یونیت فخر سینادست دو/مدینیوم
یونیت فخر سینادست دو/مدینیوم

یونیت فخر سینا

کد کالا: MDP-13915

پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده بصورت حضوری اطمینان حاصل نمایید.

ویژگی ها

دسته بندی:

دندانپزشکی

نوع آگهی:

فروش

تاریخ درج آگهی:

زمستان 1402

وضعیت محصول:

دست دو

گارانتی:

-

خدمات پس از فروش:

-

توضیحات

یونیت پگاه فخرسینا در سلامت کامل در حال کار قیمت 83 میلیون

معرفی بیشتر محصول

یونیت دندانپزشکی

شاید برایتان جالب باشد که بدانید یونیت دندانپزشکی در عین سادگی، قلب یک مطب دندان پزشکی به شمار می‌رود. گاهی بعضی از افراد به اشتباه به یونیت، صندلی دندانپزشکی می‌گویند؛ در صورتی که صندلی خود جزوی از یونیت دندانپزشکی به شمار می‌رود.

اجزای یونیت دندانپزشکی

  • پایه و بازو یونیت‌: یونیت‌ دندان پزشکی‌ و کلیه‌ قطعات‌ مربوطه‌، بر روی‌ یک‌ بازوی‌ افقی‌ نصب‌ می‌گردد. استقامت‌ مکانیکی‌ بازو بدون‌ لرزش‌ و با حداقل‌ وزن‌ ممکن‌ استقرار طراحی شده است.
  • چراغ یونیت‌‌: مقدار نور لازم،‌ از جهت اینکه نور سایه نندازد و یا برای چشم خسته کننده نباشد، برای دندانپزشک بسیار مهم است؛ از این رو باید‌ نوری‌ سفید، سرد و بدون سایه‌ ارائه دهد و در مقابل‌ آب‌ تا حد مناسبی‌ مقاوم‌ باشد.
  • کاسه کراشور یونیت: کاسه کراشور عمدتا از جنس‌‌‌‌های چینی، سنگی و پلاستیکی بوده و یک دوش آب لیوان به آن وصل است، که مقدار آب مورد نیاز بیمار پس از جراحی را تامین می‌کند. آب کراشور، هم می‌تواند مستقیم از آب شیر تغذیه شود و هم می‌تواند از طریق منبع ذخیره آب تامین شود.

مواد دندان پزشکی نباید باعث تغییر رنگ بدنه کاسه کراشور شود. کراشور باید گودی مناسب داشته باشد و فاصله آن تا بیمار طوری باشد، که به هنگام تخلیه آب دهان، اطراف آن خون آلود و یا آلوده نگردد و بیمار برای تخلیه آب دهان اذیت نشود. همچنین کراشور باید برای جلوگیری از خرده‌های دندان و امالگام، توری داشته باشد.

  • تابلت یونیت: تابلت، محل قرارگیری ابزارهای تراش دندان است، که شامل توربین، ایرموتور، سرنگ و پوآر است. نحوه قرارگیری اینسترومنت‌ها بر روی این ابزارها به نحوی است، که با برداشتن و قرار دادن اینسترومنت بر روی این یونیت، میکروسوئیچ موجود در آن قسمت عمل کرده و باعث عملکرد و قطع عملکرد اینسترومنت‌ها می‌شود. کنترل فشار آب و هوا نیز، معمولا با پیچ‌هایی که در زیر این میزها تعبیه شده است، صورت می‌گیرد. در داخل تابلت، شلنگ‌‌‌‌های مربوط به اینسترومنت‌ها وجود دارد. معمولا شلنگ‌‌‌‌های آبی، طبق استاندارد اروپایی برای هوا و شلنگ‌‌‌‌های سبز، برای آب و شلنگ سفید، برای مخلوط آب و هوا یا اسپری می‌باشند. می‌توان گفت، که کنترل مهمترین قسمت تابلت است، که قطع و وصل و انتقال آب و هوا به اینسترومت‌ها را انجام می‌دهد.
  • لایت کیور یونیت: لایت کیور نوعی هالوژن و LED می‌باشد، که واحد آن بر حسب میلی وات بر سانتی متر مربع است.
  • میز دستیار یونیت: دکمه‌‌‌‌های تابلت عموما بر روی میز دستیار دندان پزشک نیز وجود دارند، که هولدرهایی جهت نگهداری اینسترومنت‌ها، لایت کیور، پوار و ... دارد.
  • جعبه جانبی یونیت: قسمت اصلی، یک باکس جانبی است که در داخل آن معمولا بزاق کش جداکننده آمالگام و منبع ذخیره آب قرار می‌گیرد. همچنین برد تغذیه، رگولاتور، ولتاژ چراغ دندان پزشکی و برد تابلت نیز در این قسمت قرار دارند.

جداکننده آمالگام همانطور که از نامش مشخص است، وسیله‌ای است که کلیه آمالگام‌ها را جدا می‌کند تا مانع از ریخته شدن آن به فاضلاب شود. بزاق کش نیز همانند ساکشن، خون و بزاق و سایر ترشحات داخل دهان بیمار را بیرون می‌کشد و معمولا نسبت به ساکشن جراحی از قدرت مکش کمتری دارد.

  • پایه یونیت دندانپزشکی: یونیت و کلیه قطعات مربوط به آن، بر روی یک بازوی افقی نصب می‌گردند. از نظر مکانیکی، استقامت بازو و محل آن به گونه‌ای طراحی شده است، که مجموعهمتعادل، بدون لرزش و با حداقل وزن ممکن استقرار داشته باشد.
  • سیستم هوای فشرده یونیت: هوای فشرده، توسط کمپرسور مخصوص دندان پزشکی ایجاد شده و سپس وارد فیلتر رگولاتور که در قسمت جلوی صندلی قرار گرفته است می‌شود. سپس بعد از عبور از فیلتر رگولاتور، هوای خشک با فشار تنظیم شده‌ای که بسته به نوع یونیت و اینسترومنت‌‌‌‌های به کار رفته متغیر است، وارد سیستم یونیت می‌گردد.
  • پدال پایی یونیت: حرکات صندلی و همینطور راه اندازی اینسترومنت‌ها را می‌توان با پدال پایی هم انجام داد.پدال‌ها در نوع الکتریکی و پنوماتیکی(این نوع از مدل‌های قدیمی می‌باشد)، موجود می‌باشند.
  • صندلی یونیت: هر صندلی دارای دو موتور است. یک موتور برای بالا و پایین کردن و قسمت نشیمن‌گاه، و موتور دیگر جهت جابه‌جایی است. سه نوع صندلی یونیت وجود دارد: صندلی مکانیکی، صندلی نیمه هیدرولیکی و صندلی گیربکسی یا الکترومکانیکی.
  • تابوره یا صندلی جراح در یونیت: معمولا هیدرولیک بوده و ارتفاع آن قابل تنظیم است.
  • شیربرقی یونیت: تا زمانیکه برق به شیر برقی نرسد، مسیرهای ورودی و خروجی را می‌بندد وچنانچه به این شیرها ولتاژ اعمال شود، متناسب با ساختار آن یک میدان مغناطیسی ایجاد می‌کند و باعث می‌شود که اهرم فلزی آن به بالا رانده شود و مسیر بین ورودی وخروجی باز شود. حال چنانچه برق از سیستم قطع شود، فنر باز شده و مسیر بین ورودی و خروجی را می‌بندد.
  • ساکشن یونیت: ساکشن در یونیت دندانپزشکی، برای کشیدن آب، خون و مایعات دهانی بیمار استفاده می‌شود. جهت جلوگیری از اتلاف وقت و اینکه شرایط دید کافی در دهان برقرار باشد، ساکشن باید دارای سیستم مکنده خوبی باشد.

 

برای آشنایی بیشتر با اجزای یونیت دندانپزشکی، مقاله کامل آن را در بلاگ مدینیوم مطاله بفرمایید.