بیش از ۴ ماه از انتشار این آگهی می‌گذرد، برای اطمینان از صحت قیمت پیش از خرید با فروشنده تماس بگیرید.

توافقی

دستگاه فشارسنج جیوه ای ریشتر آلمانی مدل ۱۰۰۲نو/مدینیوم
دستگاه فشارسنج جیوه ای ریشتر آلمانی مدل ۱۰۰۲نو/مدینیوم

دستگاه فشارسنج جیوه ای ریشتر آلمانی مدل ۱۰۰۲

کد کالا: MDP-12767

پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده بصورت حضوری اطمینان حاصل نمایید.

ویژگی ها

دسته بندی:

پزشکی عمومی

نوع آگهی:

فروش

تاریخ درج آگهی:

پاییز 1401

وضعیت محصول:

نو

گارانتی:

-

خدمات پس از فروش:

-

توضیحات

دستگاه در حد نو هست از جعبه در اومده و استفاده نشده تخفیف داده میشه

معرفی بیشتر محصول

دستگاه فشارسنج

اندازه‌گیری فشارخون که یکی از علایم حیاتی مهم بدن انسان بوده و اطلاعات مهمی درمورد سلامتی به ما می‌دهد، به وسیله دستگاه فشارسنج انجام می‌شود.

انواع فشارسنج‌ها

  • فشارسنج جیوه‌ای: این نوع فشارسنج، مهم‌ترین استاندارد اندازه‌گیری فشارخون شناخته می‌شود. در این دستگاه‌ها، یک ستون جیوه مثل دستگاه دماسنج وجود دارد که فشار را نشان می‌دهد. احتمال درست کار نکردن این دستگاه خیلی کم است. هنگام خواندن فشار، باید به اعدادی دقت شود که در دو طرف ستون جیوه ارائه شده‌اند.
  • فشارسنج عقربه‌ای: بعضی از دستگاه‌های فشارسنج عقربه‌ای هستند. فشارسنج عقربه‌ای وسیله‌ای است فنردار که با استفاده از فشار هوا عقربه‌ای را روی صفحه مدرجی حرکت می‌دهد، که هر درجه آن نشانگر یک میلیمتر جیوه است.
  • فشارسنج دیجیتال: فشارسنج‌های دیجیتال به دو مدل مچی و بازویی تقسیم می‌شوند. از نظر دقت، فشارسنج‌های بازویی گزینه بهتری هستند. ازآنجا که در موارد نادر، دستگاه‌های دیجیتالی و خودکار فشارخون را اشتباه محاسبه می‌کنند، همیشه ترجیح داده می‌شود که از فشارسنج جیوه‌ای استفاده شود، و استفاده از دستگاه‌های دیجیتالی تنها برای بیمارانی توصیه می‌شود، که توانایی استفاده از این وسایل را ندارند.  

ویژگی‌ انواع فشارسنج‌ها

  • فشارسنج‌های جیوه‌ای: این فشارسنج‌ها دقت بالایی داشته و قیمت آنها نیز متوسط محسوب می‌شود. اما شرایط نگهداری آنها مشکل بوده و در صورت عدم بستن شیر جیوه پس از هربار اندازه‌گیری امکان تخلیه جیوه درون مخزن آن وجود دارد، که با توجه به سمی بودن جیوه، مشکلاتی برای کاربر می‌تواند ایجاد شود.
  • فشارسنج‌های عقربه‌ای: این فشارسنج‌ها نیز دقت خوبی داشته و قیمت آنها از مقادیر بسیار پایین تا قیمت‌های نسبتا بالا را شامل می‌شود. مدل‌های قیمت بالای آن علاوه بر دقت بسیار زیاد و کیفیت ساخت مناسب، معمولا ضد ضربه و ضد آب هم هستند.
  • فشارسنج‌های اتوماتیک(دیجیتال): دقت این فشارسنج‌ها بالا نبوده( به نسبت دقت نمونه‌های جیوه‌ای و عقربه‌ای) ، اما به دلیل کاربری ساده و قیمت مناسب، آنها به عنوان فشارسنج خانگی بسیار متداول هستند. در دو نوع بازویی و مچی در بازار موجود بوده، که نوع بازویی آن از دقت بالاتری نسبت به مدل مچی برخوردار است.

اجزا فشارسنج‌ها

  • کاف یا بازو بند: کاف، یک پوشش دو لایه ازجنس پارچه و دراز است، که خاصیت ارتجاعی نداشته و به دور بازو پیچیده می‌شود.
  • کاف هوا: کاف هوا از جنس لاستیکی است، که در درون بازوبند قرار می‌گیرد و قابل باد شدن است.
  • لوله های لاستیکی: از وسط کاف هوا دو لوله لاستیکی خارج می‌شود که یکی به پمپ و دیگری به دستگاه وصل می‌گردد.
  • پمپ لاستیکی، دریچه و پیچ تنظیم هوا: از این پمپ برای تلمبه کردن و انتقال هوا به داخل کاف و تخلیه هوا از آن، استفاده می‌شود.
  • مخزن جیوه: مخزن جیوه در انتهای دستگاه و داخل لوله شیشه‌ای قرار دارد و دارای یک پیچ تنظیم است که ورود و خروج جیوه را به داخل لوله شیشه‌ای تنظیم می‌کند.
  • لوله شیشه‌ای: این لوله درون یک محفظه فلزی مدرج قرار دارد، که برحسب میلیمتر جیوه و به فاصله‌های ۱۰میلیمتر جیوه درجه‌بندی شده است.