بیش از ۴ ماه از انتشار این آگهی می‌گذرد، برای اطمینان از صحت قیمت پیش از خرید با فروشنده تماس بگیرید.

توافقی

کوتر الکتروکوتر الکتروسرجرینو/مدینیوم
کوتر الکتروکوتر الکتروسرجرینو/مدینیوم

کوتر الکتروکوتر الکتروسرجری

کد کالا: MDP-12821

پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده بصورت حضوری اطمینان حاصل نمایید.

ویژگی ها

دسته بندی:

بیمارستانی

نوع آگهی:

فروش

تاریخ درج آگهی:

زمستان 1401

وضعیت محصول:

نو

گارانتی:

-

خدمات پس از فروش:

-

توضیحات

چند تا کوتر با توان های مختلف دارم.. لطفا پیام دهید. سپاس قیمت مناسب

معرفی بیشتر محصول

الکتروکوتر

  • در جراحی های پزشکی جهت انعقاد بافت و برش بافت از دستگاهی به نام الکتروکوتر استفاده میشود. کلمه ی  Cauterization به معنای سوزاندن زخم با داغی است یک جراح یا پزشک از برق برای گرم کردن بافت استفاده می کند تا:
  • جلوگیری یا توقف خونریزی پس از جراحت یا در حین جراحی اتفاق بیافتد.
  • رشد غیر طبیعی بافت را حذف کند.
  • از عفونت جلوگیری شود.
  • از مزایای استفاده از کوتر به جای چاقوی جراحی مکانیکی، قابلیت همزمان برش و انعقاد و افزایش سرعت کار می باشد.

 

چرا از الکتروکوتر استفاده می شود؟

عمل جراحي

جراح ممکن است از این روش برای برش بافت نرم در حین جراحی استفاده کند تا بتواند به یک محل خاص دسترسی پیدا کند. الکتروکوتر به جراح شما این امکان را می دهد تا رگ های خونی را که در حین جراحی خونریزی می کنند، ببندد. بستن رگ های خونی به جلوگیری  از دست دادن خون کمک می کند و محل را تمیز نگه می دارد.

برداشتن تومور

گاهی اوقات از این روش برای حذف رشد غیر طبیعی بافت مانند تومور استفاده می شود. این رویکرد برای توده‌هایی که در نواحی حساسی که دسترسی به آن‌ها دشوار است، مانند مغز، رایج است.

درمان بینی

اگر مکرر خون دماغ می‌شوید، احتمالاً ناشی از رگ خونی در معرض دید شماست. پزشک شما ممکن است این نوع درمان را توصیه کند، حتی اگر در زمان مراجعه به پزشک از بینی شما خونریزی نداشته باشد.

برداشتن زگیل

این روش اغلب برای درمان زگیل تناسلی یا زگیل در نواحی دیگر بدن استفاده می شود. برداشتن زگیل معمولا فقط به یک درمان نیاز دارد.

 

 

دستگاه های الکتروکوتری چطور عمل میکند:

در دستگاه الکتروکوتر دو الکترود به نام الکترود فعال و غیر فعال به ژنراتور وصل میشود، الکترود فعال از نظر مساحت و سطح مقطع کوچک تر از الکترود فعال بوده و جربان خروجی را به بافت مورد نظر جراح اعمال میکند. الکترود غیر فعال یا پلیت بیمار یا صفحه بیمار از نظر مساحت سطح بزرگتری داشته که زیر ران، باسن و به طور کلی در نواحی وسیع بدن بیمار قرار می گیرد.

 

مدهای دستگاه الکتروکوتر:

مد انعقاد: هدف از مد انعقاد یا به اصطلاح Coagulation این است که خونریزی را از بین ببرد. باید ذکر کرد حالت چگالی جریان کمتر از حالت برش است، با انرژی حرارتی بالا ، تبخیر اب داخل سلولی رخ میدهد و انعقاد رخ میدهد.

مد برش: در مد برش یا به اصطلاح Cut چگالی جریان گذرنده باعث میشود که مایعات درون سلولی گرم و تبخیر می شوند و این گرم شدن باعث پاره شدن و ترکیدن غشاء آن ها می شود که منجر به برش بافت می گردد.

مد غیر تماسی: در این مد با جریان فرکانس بالا، ولتاژ زیاد و مدولاسیون قوی انجام می شود و در آن نیازی به تماس الکترود با بافت وجود ندارد. در شرایطی که باید خونریزی در عروقی که مستقیما در دسترس نیستند متوقف شود کاربرد دارد.

مد ترکیبی: در مد ترکیبی دو عملکرد برش و انعقاد به صورت هم زمان انجام می شوند.

تفاوت رادیوسرجری با الکتروکوتر در چیست؟

تفاوت رادیو سرجری با الکتروکوتر در تولید امواج است که دارای فن آوری بالاتری نسبت به الکتروکوتر بوده و میتواند امواجی با فرکانس بالاتر تولید نماید. دستگاه رادیوسرجری در جراحی ENT، جراحی های چشم، جراحی های اورولوژی، کوآگولاسیون و دندان پزشکی کاربرد دارد.

 

لوازم جانبی الکتروکوتر:

پلیت بیمار: صفحه بیمار با کابل به دستگاه وصل میشود. چگالی جریان کوچتر است زیرا سطح مقطع بزرگتری دارد. توجه داشته باشید در صورتی که اتصال بین بدن و پلیت به درستی انجام شده باشد مقاومتی بین این دو ایجاد میشود ، در غیر این صورت پلیت ارور میدهد.

الكترود فعال دو قطبی: برای انعقاد بافت ها استفاده میشود .

 قلم تک قطبی: برروی قلم دو دکمه با رنگ های آبی و زرد نمایش داده شده که دکمه زرد حالت برش و دکمه آبی حالت انعقاد را انجام میدهد.

پدال پایی: پدال ها در دو رنگ آبی و زرد که با فشردن پدال آبی،  وضعيت انعقاد و با فشردن پدال زرد وضعيت برش انتخاب میشود. اما این موضوع در حالت تک قطبی و در حالت دو قطبی هر كدام از پدال هاي زرد يا آبي به تنهايي و يا با هم فشار داده شوند،خروجي دو قطبي فعال مي شود.

الكترودهاي فعال قلم تك قطبي:  الکترود ها در سایز های مختلفی وجود دارد. الکترودی مرغوب است که به بافت نچسبد.

سرقلم های کوتر: در سر قلم هایی که که کروی هستند معمولا برای کوا و انعقاد استفاده میشود، شاید بپرسید دلیلش چیست، اما باید بگوییم چون تشعشع کروی ساطع میکند و برای زخم های داخل بدن استفاده میشود.

 

چه تغییراتی در بافت رخ می دهد که باعث میشود برش توسط دستگاه الکتروکوتر ایجاد شود؟

با شروع کارکرد دستگاه سلول ها از هم پاشیده می شوند سپس آب داخل بافت بخار خواهد شد، بافت جمع و چروکیده می شود و در آخر پروتئین سلول های خون و بافت تغییر شکل داده و لخته می شوند.

زمانی که حرارت ایجاد شده از 100 درجه سانتیگراد بیشتر باشد بافت جدا خواهد شد. و زمانی که این حرارت کمتر باشد ، لخته شدن خون رخ خواهد داد.

براي انعقاد خون و خشكاندن بافت250 كيلو هرتز با فركانس 200  با نرخ 120 پالس در ثانيه اعمال مي شود.

 

آیا استفاده از دستگاه الکتروکوتر معایبی به همراه دارد؟

بله، همانظور که مزایای چون  افزایش دقت و عملکرد جراح، توقف سریع خونریزی و ... دارد، معایبی چون سوختگی بیمار به دلیل جریان های برگشتی وجود دارد.

 

هنگام کالیبراسیون الکتروکوتر چه پارامتر هایی توجه داشته باشیم؟

تماس الکترود غیر فعال،  خروجی ژنراتور،  نشتی جریان فرکانس بالا را باید توجه داشت.

 

هنگام استفاده از پلیت به چه مواردی توجه کنیم؟

پلیت معمولا زیر کتف یا ران بیمار قرار می گیرد( محل مورد نظر شیو شده باشد).  توجه کنید که کمترین جریان از بدن بیمار باید عبور کند .  معمولا برای جراحی های زیر شکم بر روی ران، جراحی های شکمی الکترود روی پا قرار میگیرد.

 

احتياط هاي لازم در هنگام استفاده از دستگاه الكتروكوتر:

احتمال دارد جريان برگشتي از بدن بيمار به سطوح نسبتاً كوچكی مانند اشياء رسانا مانند تخت جراحي منتقل شود. همچنین بالا رفتن چگالي جريان در آنها باعث ايجاد سوختگي در بيمار مي شود.

سوختگی بيشترين مشكل گزارش شده است.

 

برای خرید دستگاه الکتروکوتر به چه مواردی توجه کنیم؟

متخصصان باید در نظر داشته باشند که با توجه به کارهایی که انجام میدهند به یک الکتروکوتر چند وات نیاز دارند؟ آیا دستگاه ساده ای نیاز دارند که فقط عمل انعقاد را انجام دهد؟ یا ...

برای خرید دست دوم الکتروکوتر، بررسی کنید که پروب دستگاه سالم باشد و سطح صاف و بدون پستی بلندی داشته باشد .

شکل و ابعاد الکترودها باید با توجه به نوع جراحی انتخاب شوند. (سطح صافی داشته باشند تا از چسبیدن بافت به الکترود جلوگیری شود.)